ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ (ШІ) В МАРКЕТИНГОВУ ОСВІТУ: ОГЛЯД СУЧАСНИХ ДЖЕРЕЛ
PDF (English)

Ключові слова

штучний інтелект, ШІ, генеративний ШІ, компетенція, компетенція в галузі ШІ, промт-інжиніринг, великі мовні моделі, навчальні програми з маркетингу, маркетингова компетенція artificial intelligence, AI, generative AI, GenAI, competence, AI competence, prompt engineering, large language models, marketing curricula, marketing competence

Як цитувати

ГУБСЬКИЙ, О. В. (2025). ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ (ШІ) В МАРКЕТИНГОВУ ОСВІТУ: ОГЛЯД СУЧАСНИХ ДЖЕРЕЛ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 82–88. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.2.11

Анотація

Штучний інтелект (ШІ) кардинально змінює різні галузі, включаючи маркетинг та маркетингову освіту.Швидка інтеграція ШІ вимагає термінового розвитку конкретних компетенцій у сфері ШІ серед майбутніх фахівців з маркетингу. Вміння працювати з процесами на основі ШІ, яке є необхідним для підвищення продуктивності, персоналізації, швидкості та часто якості маркетингової роботи, все більше стає критичною вимогою для успішної кар›єри в галузі маркетингу. ШІ пропонує значні переваги, такі як імітація реальних маркетингових завдань, покращення навчання за рахунок зменшення рутинних операцій та виконання функції партнера по навчанню, а також трансформацію освіти завдяки впливу на вартість, персоналізацію, креативність та ефективність.Проте залишаються значні виклики, включаючи схильність ШІ до помилок, упередження та значні ризики плагіату, а також проблеми конфіденційності. Стратегічне мислення, тим не менш, залишається незамінною прерогативою людини, доповнюючи генеративний ШІ оцінювальним ШІ для забезпечення точності. В даний час існує розбіжність між академічними пропозиціями та вимогами маркетингової індустрії щодо компетенцій в контексті використання ШІ. Це вимагає термінової адаптації через швидкий розвиток ШІ та його глибокий вплив на робочі процеси в маркетингу. У цій статті представлено огляд актуальних джерел, в якому розглядається академічний та професійний дискурс щодо необхідності інтеграції ШІ в сучасні навчальні програми з маркетингу.У ній висвітлюються різні точки зору різних авторів щодо ролі ШІ в маркетинговій освіті та представлені критичні області для майбутніх педагогічних, та навчальних досліджень. Огляд підкреслює необхідність адаптації навчальних закладів до вимог ринку, щоб підготувати студентів до маркетингового середовища, яке ставить ШІ на перше місце.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2025.2.11
PDF (English)

Посилання

10 Eye Opening AI Marketing Stats in 2025. (n.d.). Digital Marketing Institute. Retrieved June 1, 2025, from https://digitalmarketinginstitute.com/blog/10-eye-opening-ai-marketing-stats-in-2025

Acar, O. A. (2024). Commentary: Reimagining marketing education in the age of generative AI. International Journal of Research in Marketing, 41(3), 489–495. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2024.06.004

Brocato, D., White, N., Bartkus, K., & Brocato, A. (2015). Social Media and Marketing Education: A Review of Current Practices in Curriculum Development. Journal of Marketing Education, 37. https://doi.org/10.1177/0273475315588110

Cowley, S., HumphreyJr., W., & Muñoz, C. (2021). Industry Certifications in Digital Marketing and Media Education: An Examination of Perceptions and Use Among Educators. Journal of Marketing Education, 43(2), 189–203. https://doi.org/10.1177/0273475320948570

Crittenden, V. L. (2024). What Is the Future of Marketing Education? Journal of Marketing Education, 46(1), 3–5. https://doi.org/10.1177/02734753231220115

Guha, A., Grewal, D., & Atlas, S. (2024). Generative AI and Marketing Education: What the Future Holds. Journal of Marketing Education, 46(1), 6–17. https://doi.org/10.1177/02734753231215436

Huang, M.-H., & Rust, R. T. (2021). A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), 30–50. https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9

Jatmika, R. T. D., Ratnasari, V., & Nadlifatin, R. (2024). Empowering Micro-Entrepreneurs through Artificial Intelligence: A Conceptual Framework for AI-Based Marketing. Procedia Computer Science, 234, 1087–1094. https://doi.org/10.1016/j.procs.2024.03.103

Jürgensmeier, L., & Skiera, B. (2024). Generative AI for scalable feedback to multimodal exercises. International Journal of Research in Marketing, 41(3), 468–488. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2024.05.005

Kumar, V., Ashraf, A. R., & Nadeem, W. (2024). AI-powered marketing: What, where, and how? International Journal of Information Management, 77, 102783. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2024.102783

Kurtzke, S., & Setkute, J. (2021). Analytics Capability in Marketing Education: A Practice-Informed Model. Journal of Marketing Education, 43(3), 298–316. https://doi.org/10.1177/02734753211042404

London Business School ChatGPT Basics. (n.d.). Faculty Development and Academic Quality Manual. Retrieved June 8, 2025, from https://teaching.london.edu/london-business-school-chatgpt-basics/

Mehmet, M., Papakosmas, M., Kyriazis, E., & Nikidehaghani, M. (2025). Re-Imagining Marketing Education for Career Readiness in the GenAI Era. Journal of Marketing Education, 02734753251326457. https://doi.org/10.1177/02734753251326457

Muñoz, C. L., & Wood, N. T. (2015). Update Status: The State of Social Media Marketing Curriculum. Journal of Marketing Education, 37(2), 88–103. https://doi.org/10.1177/0273475315586596

Roose, K., & podcast, C. N. W. co-host the H. F. (2025, May 23). The Man Who ‘A.G.I.-Pilled’ Google. The New

York Times. https://www.nytimes.com/2025/05/23/podcasts/google-ai-demis-hassabis-hard-fork.html

Scheier, C., & Held, D. (2024). Double Impact: Harnessing Generative and Evaluative AIs for Effective Marketing Decisions. NIM Marketing Intelligence Review, 16(1), 36–41. https://doi.org/10.2478/nimmir-2024-0006

Weege, M., & Zweigle, T. (2025). AI in Marketing Education: Capabilities required of Marketers today. IU Discussion Papers Marketing Und Kommunikation, 5(2), 2. https://doi.org/10.56250/4049

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.