Анотація
Стаття присвячена аналізу особливостей викладання англійської мови підліткам-початківцям та тих унікальних викликів і можливостей, які супроводжують цей процес. Викладання англійської мови підліткам на початковому рівні часто недооцінюється з огляду на його складність. Хоча на перший погляд воно може здаватися менш вимогливим, ніж навчання учнів вищих рівнів, на практиці робота з підлітками-початківцями потребує тонкого розуміння як педагогічних, так і психологічних аспектів. Ця вікова група, яка має обмежений або повністю відсутній попередній досвід вивчення англійської, вирізняється поєднанням емоційної чутливості, допитливості та вразливості.У статті розглянуто ефективні стратегії навчання, які виходять за межі традиційного підходу, з метою перетворити перші мовні заняття на змістовний, захопливий і надихаючий досвід. В основі представлених методів – принципи комунікативного підходу до навчання мов (Communicative Language Teaching, CLT), що передбачає емоційне залучення учнів, формування позитивної атмосфери в класі та розвиток автономії учнів з перших уроків. У статті пропонуються практичні інструменти й підходи, зокрема ігровізація, використання мультимедійних ресурсів, персоналізація навчального контенту, створення навчальних завдань, пов’язаних з особистим досвідом, а також позитивне підкріплення.Також проаналізовано типові труднощі, з якими стикаються викладачі: тривожність учнів, небажання брати участь у завданнях, а також поколіннєвий розрив між вчителем і підлітками. Стаття пропонує рішення, засновані на реальному досвіді викладання, що сприяють створенню безпечного, підтримуючого освітнього середовища, де підлітки можуть вільно досліджувати мову й практикувати спілкування. Загалом, автор підкреслює, що викладання англійської на початковому рівні підліткам є складним, але надзвичайно важливим і творчим завданням, яке вимагає гнучкості, емпатії та професійної майстерності.
Посилання
Burke, B. (2014). Gamify: How gamification motivates people to do extraordinary things. Brookline, MA: Bibliomotion.
Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Dörnyei, Z. (2001). Motivational strategies in the language classroom. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2nd ed.). London, UK: Routledge.
Godwin-Jones, R. (2014). Games in language learning: Opportunities and challenges. Language Learning & Technology, 18(2), 9–19. Retrieved from http://lltjournal.org
Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Harlow, UK: Pearson Education.
Korovii, D. (2025, May). Gamification in ESL lessons. In Collection of Scientific Papers “ΛΌГOΣ”, VIII International Scientific and Practical Conference “DÉBATS SCIENTIFIQUES ET ORIENTATIONS PROSPECTIVES DU DÉVELOPPEMENT SCIENTIFIQUE” (Paris, France). Retrieved from https://doi.org/10.36074/logos-04.04.2025.053
La Forêt Education Pvt Ltd. (2024, January 22). Understanding the CEFR levels. LinkedIn. Retrieved from https://www.linkedin.com/pulse/understanding-cefr-levels-la-foret-education-pvt-ltd-1pxhc
Lightbown, P. M., & Spada, N. (2006). How languages are learned (3rd ed.). Oxford, UK: Oxford University Press.
Pegrum, M. (2014). Mobile learning: Languages, literacies and cultures. Basingstoke, UK: Palgrave Macmillan.
Tomlinson, B. (Ed.). (2013). Applied linguistics and materials development. London, UK: Bloomsbury Academic.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
