ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ
PDF

Ключові слова

гра
ігрова діяльність
організація ігрової діяльності
дитина дошкільного віку
професійна підготовка
майбутній вихователь gam
game activity
organization of game activity]
preschool child
professional training
future teacher

Як цитувати

БУБІН, А. О., ДУРМАНЕНКО, Є. А., & ЦИПЛЮК, А. М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (2), 51-58. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.8

Анотація

Формування організаційної компетентності майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти як здатності організовувати ігрову (провідну) й інші види дитячої діяльності та підтримувати види діяльності, ініційовані дитиною, є актуальною педагогічною проблемою. У статті професійну підготовку майбутніх вихователів визначено як цілеспрямований системний процес, орієнтований на формування педагогічної компетентності та готовності здобувачів освіти до організації ігрової діяльності дітей у середовищі закладу дошкільної освіти. Метою статті є визначення та аналіз особливостей професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта до організації ігрової діяльності дітей раннього та дошкільного віку в комунальному закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. Для досягнення поставленої мети розв’язано наступні завдання: 1) уточнено поняття професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта; 2) визначено роль і місце організаційної компетентності в системі професійних компетентностей сучасного вихователя; 3) досліджено специфіку формування готовності майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності в КЗВО «Луцький педагогічний коледж» ВОР. У досліджені використані методи: аналізу, синтезу, узагальнення, систематизація. Організацію дозвіллєвої діяльності дітей дошкільного віку визначено як двобічний процес, який передбачає активну самодіяльність дитини під опосередкованим педагогічним впливом на неї вихователя, що власне й забезпечує активність дитини і проявляється у виборі нею видів і форм гри, виконання ролі, дотримання правил гри та ін. Особливостями професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта до організації ігрової діяльності є: системність, цілеспрямованість, взаємодоповнюваність у вивченні освітніх компонентів, єдність теорії та практики. Подальшого наукового дослідження потребує обґрунтування організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх вихователів до реалізації дозвіллєвої діяльності дітей дошкільного віку в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.2.8
PDF

Посилання

Бєлєнька Г. В. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності вихователів дошкільних навчальних закладів в умовах ступеневої підготовки : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08. Київ, 2012. 493 с.

Дурманенко Є. А. Діагностика готовності майбутнього вихователя (гувернера, тьютора) до професійної діяльності: особистісний вимір : навч.-метод. рекоменд. Луцьк, 2023. 72 с.

Ковалевська Н. В., Пасічніченко А. В. Ігрові технології у просторі ЗДО. Дошкільна освіта у сучасному соціокультурному просторі : зб. наук. праць / за заг. ред. О. А. Гнізділової, відпов. ред. Н. В. Ковалевська. Полтава : ФОП Цьома С.П., 2021. Вип. 5. С. 110–114.

Коновальчук І. І., Наумович А. Л. Педагогічний потенціал ігрової діяльності в розвитку пізнавальноїактивності дітей дошкільного віку. Впровадження сучасних технологій в процесі забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти : збірник наукових праць / за заг. ред. Л. В. Зданевич, Л. С. Пісоцької, Н. М. Миськової, Л. О. Онофрійчук. Хмельницький : ХГПА, 2021. С. 91–95.

Піроженко Т. О. Ігрова діяльність дошкільника : молодший дошкільний вік. Київ : Генеза. 2016. С. 7–11.

Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» : Наказ Міністерства еконміки України від 19 жовтня 2021 року № 755-21 / Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profesijni-standarti-kerivnika-ta-vihovatelya-zakladu-doshkilnoyi-osviti (дата звернення: 27.03.2023).

Axiological Aspect of Professional Training of Future Pedagogues / V. Z. Antoniuk, N. I. Alendar, O. S. Bartkiv, O. V. Honcharuk, O. L. Durmanenko. Revista geintec-gestao inovacao e tecnologias. Scop us. Vol. 11. No. 4 (2021). P. 2481–2492. DOI: https://doi.org/10.47059/revistageintec.v11i4.2296 ISSN: 2237-0722