Анотація
Формування організаційної компетентності майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти як здатності організовувати ігрову (провідну) й інші види дитячої діяльності та підтримувати види діяльності, ініційовані дитиною, є актуальною педагогічною проблемою. У статті професійну підготовку майбутніх вихователів визначено як цілеспрямований системний процес, орієнтований на формування педагогічної компетентності та готовності здобувачів освіти до організації ігрової діяльності дітей у середовищі закладу дошкільної освіти. Метою статті є визначення та аналіз особливостей професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта до організації ігрової діяльності дітей раннього та дошкільного віку в комунальному закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. Для досягнення поставленої мети розв’язано наступні завдання: 1) уточнено поняття професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта; 2) визначено роль і місце організаційної компетентності в системі професійних компетентностей сучасного вихователя; 3) досліджено специфіку формування готовності майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності в КЗВО «Луцький педагогічний коледж» ВОР. У досліджені використані методи: аналізу, синтезу, узагальнення, систематизація. Організацію дозвіллєвої діяльності дітей дошкільного віку визначено як двобічний процес, який передбачає активну самодіяльність дитини під опосередкованим педагогічним впливом на неї вихователя, що власне й забезпечує активність дитини і проявляється у виборі нею видів і форм гри, виконання ролі, дотримання правил гри та ін. Особливостями професійної підготовки здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта до організації ігрової діяльності є: системність, цілеспрямованість, взаємодоповнюваність у вивченні освітніх компонентів, єдність теорії та практики. Подальшого наукового дослідження потребує обґрунтування організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх вихователів до реалізації дозвіллєвої діяльності дітей дошкільного віку в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.
Посилання
Бєлєнька Г. В. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності вихователів дошкільних навчальних закладів в умовах ступеневої підготовки : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08. Київ, 2012. 493 с.
Дурманенко Є. А. Діагностика готовності майбутнього вихователя (гувернера, тьютора) до професійної діяльності: особистісний вимір : навч.-метод. рекоменд. Луцьк, 2023. 72 с.
Ковалевська Н. В., Пасічніченко А. В. Ігрові технології у просторі ЗДО. Дошкільна освіта у сучасному соціокультурному просторі : зб. наук. праць / за заг. ред. О. А. Гнізділової, відпов. ред. Н. В. Ковалевська. Полтава : ФОП Цьома С.П., 2021. Вип. 5. С. 110–114.
Коновальчук І. І., Наумович А. Л. Педагогічний потенціал ігрової діяльності в розвитку пізнавальноїактивності дітей дошкільного віку. Впровадження сучасних технологій в процесі забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти : збірник наукових праць / за заг. ред. Л. В. Зданевич, Л. С. Пісоцької, Н. М. Миськової, Л. О. Онофрійчук. Хмельницький : ХГПА, 2021. С. 91–95.
Піроженко Т. О. Ігрова діяльність дошкільника : молодший дошкільний вік. Київ : Генеза. 2016. С. 7–11.
Про затвердження професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» : Наказ Міністерства еконміки України від 19 жовтня 2021 року № 755-21 / Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profesijni-standarti-kerivnika-ta-vihovatelya-zakladu-doshkilnoyi-osviti (дата звернення: 27.03.2023).
Axiological Aspect of Professional Training of Future Pedagogues / V. Z. Antoniuk, N. I. Alendar, O. S. Bartkiv, O. V. Honcharuk, O. L. Durmanenko. Revista geintec-gestao inovacao e tecnologias. Scop us. Vol. 11. No. 4 (2021). P. 2481–2492. DOI: https://doi.org/10.47059/revistageintec.v11i4.2296 ISSN: 2237-0722