ЗНАЧЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
PDF

Ключові слова

комунікація, комунікативна діяльність, комунікативна культура, здобувач вищої освіти communication, communicative activity, communicative culture, higher education seeker

Як цитувати

МЕН’Ї, Я. (2021). ЗНАЧЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», 1(3), 175-179. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.26

Анотація

У статті проаналізовано проблему комунікативної культури як соціально-психологічного складника у струк- турі особистості, що дозволяє особистості розвиватись у гармонії із загальнолюдською культурою та набувати соціальну стійкість. Визначено, що в її основі лежать моральні цінності, знання про види і форми спілкування, якості, потрібні для повноцінного спілкування. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування значення кому- нікативної культури здобувачів вищої освіти для їх професійного становлення під час навчання. Подано теоре- тичний аналіз вітчизняної і зарубіжної науково-методичної літератури. Проаналізовано різні авторські погляди на поняття «комунікативна культура». Узагальнено культуроутворюючі компоненти комунікативної культури: емо- ційна культура або культура почуттів, культура мислення та мовна культура. Установлено, що комунікативна культура передбачає наявність комунікативного ідеалу, системи комунікатив- них норм і правил, власних комунікативних здібностей і вмінь. Визначено, що комунікативна культура забезпечує готовність особистості до життєвого і професійного самовизначення та є умовою успішного професійного роз- витку майбутнього фахівця. Виявлено професійні компоненти комунікативної культури фахівця. Доведено, що засобом та умовою комунікативної культури є комунікативна діяльність, тому під час професійної підготовки здо- бувачів вищої освіти висуваються вимоги, яким має відповідати комунікативна діяльність майбутнього фахівця. Для фахівця як суб'єкта професійної діяльності способом пізнання і перетворення світу є професійна культура, а способом перетворення себе – комунікативна культура. У цьому випадку комунікативна культура є сукупністю спеціальних комунікативних знань, навичок і вмінь, за допомогою яких людина уникає психологічних труднощів і прогнозує результативність міжособистісної та ділової професійної взаємодії.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.1.26
PDF

Посилання

Гаврилюк О. Формування комунікативної культури майбутніх учителів у вищому навчальному закладі. Педагогіка вищої та середньої школи: Зб. наук. праць. 2005. Вип. 11. С. 116-121.

Знаменская С. Педагогические условия формирования коммуникативной культуры студентов в процессе профессиональной подготовки в вузе : Дис. ... канд. пед. наук. Ставрополь, 2004. 214 с.

Каппушева М. Формирования коммуникативной культуры студентов в условиях информатизации образовательного процесса вуза: Дис. ... канд. пед. наук. Ставрополь, 2004. 175 с.

Кравченко А. И. Культурология: учебник. Москва : ТК Велби, Изд-во Проспект, 2020. 288 с.

Митрова И. Теоретические аспекты формирования коммуникативной культуры. Вестник АГУ. 2005. № 1 (16). С. 148-149.

Рудь М. Формирование коммуникативной культуры будущего учителя начальных классов в педагогическом колледже: Дис. ... канд. пед. наук. Ростов-на-Дону, 1999. 132 с.

Шовкун М. П. Складові комунікативної культури студентів. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2003. № 8. С. 45-50.

Chernukha N., Brovko E., Zagorodnya A., Ternopolskay V., Ali Shaheid Anad (2020) Diagnostics and peculiarities of students’ corporate culture in university educational environment. Utopía y praxis latinoamericana. URL: https:// https://doi.org/10.5281/zenodo.3984210 (accessed: 27 August 2021).