Анотація
Розглядаючи академічне підприємництво як одну із актуальних проблем сучасної вищої освіти, варто звернутися до формування готовності науково-педагогічних працівників до його реалізації. Постає питання про визначення поняття «готовність» та характеристику його структурних компонентів. Виконано аналіз релевантної науково-педагогічної літератури. Обґрунтовано сутність мотиваційного компоненту готовності науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва, як сукупності особистісних та професійних характеристик, що відображають позитивне ставлення до академічного підприємництва як важливого елементу діяльності університету, мотивацію до створення інноваційних починань, підприємницькі потреби, інтереси, прагнення до успіху, впевненість у власних підприємницьких здібностях та орієнтацію на розвиток співпраці між наукою, освітою і бізнесом. Зроблено висновок про те, що мотиваційний компонент передбачає усвідомлення значущості академічного підприємництва для особистісного і професійного зростання, інтеграцію інновацій в освітній процес, дотримання принципів етичності й доброчесності, а також готовність до міждисциплінарної співпраці та системного вдосконалення для досягнення стійких результатів. Визначено, що особистісний компонент готовності науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва – це внутрішній аспект самосвідомості та здатності до рефлексії, який забезпечує формування підприємницької позиції, оцінювання власного досвіду й усвідомлення ролі особистості у створенні інноваційних проєктів. Особистісний компонент потрактовано крізь призму орієнтації на системне та структуроване вдосконалення і розвиток навичок; впевненість у власних підприємницьких здібностях; усвідомлення важливості лідерства; відкритість до змін та інновацій; заохочення до активної взаємодії з іншими. До перспектив подальших наукових студій відносено характеристику сутності когнітивного та діяльнісного компонентів готовності науково-педагогічних працівників до академічного підприємництва.
Посилання
Алпатова О. В. Особливості процесу формування психологічної готовності майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2013. Випуск 1–2. С. 169–176.
Аніщенко О., Баніт О., Калюжна, Т. Андрагогічна компетентність педагогічного персоналу у сфері освіти дорослих: сутнісний аспект. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2021. Випуск 20, № 2. С. 63–72.
Горохівська Т. М. Особистісно-мотиваційний компонент професійно-педагогічної компетентності викладача технічного закладу вищої освіти. Педагогічні науки. 2020. Випуск 90. С. 86–92.
Кінах Н. В. Теоретико-методичні засади формування професійно-педагогічного підприємництва учителя початкової школи в умовах неперервної освіти : дис д. пед. наук : 13.00.04. Волинський національний університет імені Лесі Українки; Хмельницький національний університет. Луцьк – Хмельницький, 2022. 556 с.
Михайлишин Р. Професійна готовність педагога до інноваційної діяльності: якісний аспект. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2016. Випуск 31. С. 11–18.
Нечепоренко М. А. Формування готовності майбутніх учителів іноземних мов до професійно-особистісного саморозвитку : дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Вінницький національний аграрний університет; Тернопільський державний університет імені Володимира Гнатюка. Вінниця – Тернопіль, 2019. 290 с.
Павлишина Н. Б. Структура готовності майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності у закладах соціального обслуговування людей похилого віку. Освітологічний дискурс. 2014. Випуск 2. С. 141–151.
D’Este P., Mahdi S., Neely A., Rentocchini F. Inventors and entrepreneurs in academia: What types of skills and experience matter? Technovation. 2012. Volume 32, Issue 5. P. 293–303.
Fini R., Grimaldi R., Sobrero M. Factors fostering academics to start up new ventures: An assessment of Italian founders’ incentives. Journal of Technology Transfer. 2009. Volume 34, Issue 4. P. 380–402.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.