Анотація
У статті автори висвітлили методологічні аспекти формування професійних якостей вчителя Нової української школи, зокрема конкретизували методологічні підходи, що забезпечують наукове підґрунтя досліджуваного процесу в умовах професійної підготовки. Виокремлено проблеми педагогічного моделювання як основи побудови системи освітнього процесу в педагогічному коледжі. Подана загальна характеристика організаційно-методичної системи формування професійних якостей майбутнього вчителя. Розглянуто специфіку процесу професійної підготовки майбутніх вчителів в педагогічному коледжі, форми і методи професійного навчання та організації художньо-творчої діяльності студентів музичних спеціальностей. Сьогодні актуальність наукового дослідження проблеми формування професійних якостей майбутнього вчителя у контексті вимог Концепції «Нова українська школа» стосується і педагогів початкової школи, і вчителів середньої освіти. Важливість цього питання пов’язане із назрілою соціально-педагогічною значущістю проблеми забезпечення підвищення якості підготовки учительських кадрів в сучасних педагогічних закладах вищої освіти, а також недостатньою теоретичною розробленістю і практичним вирішенням її у контексті сучасної гуманістичної, особистісно орієнтованої та компетентнісної освітніх парадигм.Нові підходи до формування професійних якостей майбутніх вчителів початкових класів та музичного мистецтва ґрунтуються на позитивних змінах, що відбуваються в системі освіти, зокрема у вищій освіті: демократизації, гуманізації, гуманітаризації освіти, інноваційних процесах, розвитку педагогічної творчості, відродженні національних освітніх принципів і традицій.Концепція Нової української школи актуалізує оновлені ціннісні детермінанти професійної підготовки вчителя: партнерство, лідерство, інноваційність, вмотивованість, мобільність. Зазначені положення було враховано при проектуванні моделі партисипативного педагогічного супроводу формування професійно значущих якостей майбутніх педагогів НУШ як цілісної системи, алгоритмом реалізації якої є підхід студентоцентрований, що дозволить сформувати професійно-педагогічні знання, вміння, компетентності майбутнього вчителя.На рівні проектування змісту професійної підготовки зазначені вище положення було враховано у дизайні освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка учителів початкових класів та учителів мистецтва для Нової української школи у Комунальному закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради.
Посилання
Бібік Н. Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2018. С. 15.
Концепція розвитку педагогічної освіти, 2018. Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.
Концепція Нової української школи. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkolacompressed.pdf.
Фаст О. Л. Партисипативний супровід формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів початкових класів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. 2020. Вип. 68. С. 202–207.
Фаст О. Л.. Основи педагогічних досліджень та академічного письма. Робоча програма освітнього компонента. Луцьк, 2024. 12 с.
Лебідь Л.І., Бєлаш С.В. Науково-методичний супровід впровадження у навчально-виховний процес авторських програм. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2013, № 1(8). С. 88–90.
Олексюк О. М. Мистецька освіта в контексті нової педагогічної парадигми. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. Вип. 6, 2021. С. 3–7.
Paris Communiqué (2018). Available at: https://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/EHEAParis2018_Communique_final_952771.pdf
Rome Ministerial Communiqué (2020). Available at: https://www.ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_Communique.pdf
Семеног О. М., Грона Н. В. Розвиток soft skills майбутніх учителів в умовах закладів фахової передвищої та вищої освіти: міжрегіональний проект. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2021, № 7 (111) 44. С. 33–47.
Проєкт відновлення України. Освіта і наука. Режим доступу: https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/ gromadske-obgovorennya/2022/08/19/HO.proyekt.Planu.vidnovl.Osv.i.nauky-19.08.2022.pdf.
Воскова І.В. Сучасні підходи до управління персоналом в освіті. Таврійський вісник освіти. 2014. № 4 (48). С. 229–234.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
